No jestli se nemýlím,tak vývojáři hry neplánovali, že se Rust bude brát převážně jako PVP hra. Smyslem rustu bylo přežití, obstarání jídla a pak budování zázemí a zásob, nikterak zabít každého, koho potkáš.
ALE:
1. hráči preferují zabíjení, raiding a budování své vlastní komunity, do které nechtějí odlišné věkové kategorie nebo některé jedince. Tím pádem jsou klany, kterými se na serveru tvoří rozdílné komunity, které proti sobě válčí nebo v občasných případech hrají spolu.
2. omezí se tím počet lidí ve skupinkách, kteří budou "ovládat server" (skupinka 30 lidí vždy porazí jakoukoliv skupinu s méně hráči)
3.Z ekonomického hlediska by se servery, který neumožní hráči něco budovat (Nemyslím tím teď base), mít možnost být nejlepší a další (kity, tp, shop, apod.) nevyplatily. Každý z nás by taky raději vytvořil server žádaný hráčskou komunitou
(viz. 1), než obyčejný server, kde bude hrát 10 lidí.
Jinak stavěním velkých množství staveb v malé blízkosti zasekává hru, takže si myslím, že zákaz tupí není.
Je to jen můj pohled na danou situaci.